Containere transport naval si pentru transport rutier
Containere transport naval, containerele sunt indispensabile pentru transportul naval si rutier de marfuri.
Dezvoltarea trasnsportului navala de-a lungul istoriei a permis dezvoltarea unui segment important in prenzent si anume transportul containerizat maritim.
Containerele maritime pentru transport naval sunt containere produse in standard international. Acreditate de inspectii internationale in domeniu, gen CSC apte pentru incarcare pe vapor.
Va prezentam mai jos un scurt istoric al dezvoltarii transportului naval :
Inca din cele mi vechi timpuri si pana la aparitia motorului diesel care a permis o dezvoltare exploziva a acestui tip de transport marfuri.
Din cele mai indepartate timpuri, oamenii au fost atrasi de zonele scaldate de ape, fluvii si mari care puteau asigura o sursa de hrana sigura.
Inceputurile navigatiei maritime au fost timide, iar evolutia acestui domeniu a fost lenta.
Datele istorice existente permit urmarirea istoriei dezvoltarii constructiilor navale.
Incepand din al treilea mileniu inaintea erei noastre, istorie care incepe din centrele culturale ale Marii Mediterane si din nordul Europei.
Vechile documente, gasite in Egipt au stabilit ca populatia deltei Nilului a ajuns la o tehnica evoluata in constructia navelor.
Acestia dispuneau de o navigatie bien pusa la punct pentru acele vremuri.
Dupa egipteni, lideri incontestabili in navigatie au fost fenicienii. Acestia au fost primii navigatori care au avut curajul sa iasa in largul marii.
Fenicienii au fost urmati de greci. Grecii au cedat imperiului roman dominatia marilor si dezvoltarea rapida a navigatiei. Navele lor se numeau galere si erau propulsate de un numar mare de rame actionate de sclavi.
Fiordurile din nordul europei, in peninsula Scandinavia, vikingii au atins cu navele lor usoare dar extrem de trainice, tarmurile Groenlandei si ale Americii de Nord, patrunzand pana la varsarea fluviului Congo din Africa.
Constructiile de nave cunoaste un avant deosebit in perioada expeditiilor maritime, de la sfarsitul secolului al 15 -lea pana la mijlocul secolului al 18-lea.
Spaniolii si portughezii sunt cei care au dezvoltat navele cu vela. Cu aceste nave au demarat cele mai marete misiuni ce au condus la descoperiri geografice impresionante.
Odata cu inventarea si dezvoltarea masinii cu abur, in primele decenii ale secolului 19, s-a produs o revolutie in domeniul constructiilor de nave.
Istoric containere maritime
Primul inventator care a gasit solutia optima a folosirii fortei aburului ca mijloc de propulsie a navei a fost Robert Fulton. Acesta, in 1807 realizeaza vaporul cu zbaturi .
Ulterior zbaturile sunt inlocuite complet de catre elice, la toate navele maritime, perioada care coincide cu deschiderea Canalului Suez.
Din acel moment si pana la deschiderea Canalului Panama se inregistreaza progrese continue atat in constructia corpului navei, cat si in constructia masinilor.
Corpul navei este construit acum din otel, masinile cu abur cu piston sunt inlocuite cu turbine, iar apoi cu motoare cu combustie interna.
Motorul diesel a fost introdus initial ca masina de propulsie la navele mici. Mai apoi, prin perfectionare, a devenit principala masina pentru propulsarea navelor.
Acest motor face posibil ca vapoarele sa dezvolte viteze mari. Fiind dotate cu motoare puternice, cu consum specific redus de combustibi si cu capacitate mari de transport marfa.
Containere transport naval folosite in mod curent sunt :
- containere transport naval tip maritim de 20′.
- containere transport naval tip maritim de 40′.
- containere high cube cu o inaltime mai mare decat a celor standard.
- precum si containere transport naval open top.
Ne puteti contacta prin formularul prezent pe site sau vedeti si sectiunea cabine paza Iasi!